These Streets have to many names for me

Livet i Malmö är fint, mycket på grund av att jag älskar staden, bor i en underbar lägenhet tillsammans med två fantastiska tjejer (Ann Sofie och Clara) och trivs hur bra som helst i min klass.

Tvärs över gatan där jag bor ligger Malmö Opera.
På kvällarna lyser Operan i en skarp färg men på dagtid är den ganska allmänt grå.



Jag lär mig alla gator och vägar successivt och måste säga att nu efter två månader går det betydligt lättare än i början.

Allt detta får mig att precis som så många andra tillfällen att tänka på Paolo Nutini.
Denna gången på hans låt "These Streets" som handlar om när han flyttade från den lilla staden Paisley i Skottland till London och alla de nya intrycken han mötte då och hur han hade svårt att orientera sig runt i en stad som är så mycket större än hans hemstad.

Precis så kände jag i början!

(sorry för de snea bilderna, men vet inte hur man vänder dem ^^)


Gonatt!
// Malle

Kommentarer
Postat av: Emmy

Va glad jag blir! Tjohooooooo! Malvina storbloggarN <3

2011-11-16 @ 16:30:51
URL: http://www.ganskasimpelt.blogspot.com
Postat av: Annika

Min pappa jobbar på Malmö Opera :D :D :D: D: D :: D::D :D



Kul att läsa att allt är nice!! kram

2011-11-18 @ 01:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0